söndag 26 augusti 2012

White Collar. Säsong 2.

Har nu också sett klart den andra säsongen av White Collar. Mina tankar om den första säsongen går att läsa här. Den andra säsongen är minst lika bra som den första och jag älskar båda två mycket. Detta är verkligen en serie jag kan rekommendera! Verkligen så smart och roligt skrivet. Älskar både veckans fall och det längre "fallet" som pågår fortsatte från den första säsongen. Spännande hela tiden! I avsnitt 205 kom också äntligen Hilarie Burtons karaktär Sara som jag längtat efter och hon var ingen besvikelse. Spännande att se Hilarie i en annan roll än Peyton.















Favoritkaraktär: Fortfarande Neal. Han är så underbar. Är mycket kär i honom.

Favoritavsnitt: Älskade alla avsnitt egentligen men det kan vara avsnitt 211 som var riktigt intressant när man fick se hur det var innan. Få veta hur Neal blev den han är och hur han träffade Kate och så vidare. Även det första mötet mellan Neal och Peter bjuds man på, vilket är riktigt roligt möte.

 Favoritpar: Peter och Elizabeth är ju fina. Men gillar även Neal och Sara, även om de aldrig blev ett par. Men de hade många fina stunder allt. Dock blev hon inte så glad när hon såg honom pussas med Alex vilket är förståeligt. Men med tanke på vad de just varit med om så kan man förstå varför de gjorde så.

Favoritvänskap: Neal och Peter. Utan tvekan. Så söta tillsammans även om de inte alltid berättar allt hela tiden. Dock slutade det inte så bra för de i denna säsongen. Jag hoppas de löser det snabbt!

Övrigt: När Mozzie blev skjuten! Det var så sorgligt och jag trodde att han var död. Men så glad jag blev i nästa avsnitt när han klarade sig.

Var väldigt fula greenscreens de första avsnitten när Elisabeth skulle vara med i en scen. Googlade lite om varför och jag var inte ensam om att tycka det. Det berodde i alla fall på att skådespelaren var gravid under inspelningen av dessa avsnitt.
Exempel på FUL greenscren.


Ser framemot: Ska bli intressant att se vad som händer med de där fynden Neal råkat komma över. Och vad som kommer hända med Neal och Sara! Kommer han kunna släppa Kate? Eller Alex för den delen? Tänkte börja med den tredje säsongen.

Inga kommentarer: