söndag 12 augusti 2012

White Collar. Säsong 1.

Startade ett nytt maratonprojekt förra veckan med serien White Collar. Hörde innan att den ska vara bra så har länge velat sett den och till och med införskaffat den första säsongen på dvd så där lite på chans. Blev även ännu mer  taggad på denna serie efter att ha sett Matt Bommer (Neal) i Glee. Är riktigt glad att jag började titta. Riktigt bra första säsong. Den där dvden var ett bra köp! Den fjärde säsongen sänds nu så har en del avsnitt till att se. UNDERBART!


















White Collar är serien om Neal som gör en deal med FBIs Peter Burke att slippa fängesle och istället hjälpa FBI. Samtidigt som varje avsnitt består av ett nytt fall har hela säsongen också ett längre "fall" som är mycket spännande att följa. Pretty Little Liarsfeelingen jag vill bara veta hur det ska gå-spännande alltså.

Favoritkaraktär: Helt klart Neal (även om jag också älskar Peter). Vilken underbar man. Han har nog allt. Så smart, rolig, snygg, charmig, ljuvlig, snäll och helt awesome. Är helt klart kär. Crush(ed)!

Favoritavsnitt: 107. Free Fall. Det var här tempot ökade och allt blev ännu mer spännande. Särskilt detta med Peter! Och avsnittet var riktigt bra i sig med, veckans fall var extra intressant. Eller kanske inte fallet, men den huvudmisstänkte.

Favoritpar: Peter och Elizabeth (som spelas av Tiffani Thiessen, en gammal Bevanskådis som jag älskade så mycket när jag var yngre. Dock var ju hennes karaktär Valerie aldrig någon riktig favorit men ändå, kul). Så fina tillsammans i deras ätkenskap. Älskar när Elizabeth skrattar åt Peter när han berättat att han flörtat med en annan tjej (för ett jobb).

Favoritvänskap: Neal och Peter. Riktigt roliga tillsammans! Fast de inte kan vara säkra på att de kan lita på varandra fullt ut, vill de det så mycket för att de verkar gilla varandra så mycket. Och tror nog längst inne att de har each others backs.

Övrigt: ÄLSKAR att Carries bästis aka Willie Garson även han har en roll som Neals kanske inte helt laglydiga vän Mozzie.

Ser framemot: Att  Hilarie Burton ska vara med One Tree Hill fan som jag är. Få se hur Neal tar detta med Kate. Får veta på vad som händer. Vem ligger bakom detta? Mera snyggNeal!

1 kommentar:

Bea - Seriesnack.blogg.se sa...

SV: Åh, nu fick jag en gnutta hopp. :') Om Rob Thomas jobbar på det så är det i alla fall nåt. Kul att även Kirsten Bell är med på det. Men åååh, nu vill jag ha en film!!!