lördag 11 augusti 2012

Soffpotatis.

Hittade denna på denna blogg och blev också sugen på att göra den.

Man ska kryssa i de serier man sett och se vad man blir. Kryssar serier som jag i alla fall sett mer än fem avsnitt av ca. Skriver en lite kommentar efter också, för att göra det lite roligare.


[x] Gilmore Girls (Har sett alla avsnitt massor med gånger, underbara serie!)
[x] Greys Anatomy (Har en säsong kvar, sen är jag ikapp  denna underbara serie)
[x] Prison Break (Följde de första säsongerna när det gick på tv, men aldrig sett klart det men det står med min att se lista)
[x] Desperate Housewives (Samma som ovan, måste se klart nån gång)
[x] OC (Sett igenom ett par gånger. Älskar Seth! Och typ de fem första avsnittena, helt underbara)
[x] One Tree Hill (Sett alla avsnitt i alla fall en gång, är sugen på att se om allt igen)
[x] Vänner (Sett hur många gånger som helst och älskar det så himla mycket!)
[x] Förhäxad (Sett en del avsnitt på teven och har första säsongen på dvd så lär väll se någon gång)
[ ] 24 (Har väll sätt något avsnitt men inte fem skulle jag tro. Hade dock i uppgift att klippa en scen från 24 i min editingclass en gång)
[x] Simpsons (Har sett hur många avsnitt som helst på teven men aldrig riktigt följt, men känns inte som man behöver det med en serie som denna heller..)
[x] Scrubs (Har sett en del avsnitt på teven och har S1 och S2 på dvd så ska se det på riktigt någon dag framöver)
[x] CSI (Aldrig följt men sett en massa avsnitt på teven)
[ ] CSI Miami (vet faktiskt inte om jag sett..)
[ ] CSI New York (samma som ovan)
[ ] Jordan Rättsläkare (samma som ovan)
[x] Joey (Sett alla avsnitt. Skulle vara roligt om det inte vore Joey! Känns inte som han skulle lämna sina Friends och flytta till La..)
[ ] Bones (MÅSTE SE SNART! Har till och med S1 på dvd)
[x] Dawson's Creek (Sett igenom många gånger. En av favoritserierna när jag yngre)
[x] Heroes (Har sett den första säsongen och ÄLSKAR det så måste se resten snart!)
[ ] House (Har sett ett par avsnitt på teven, gillar det.)
[ ] Brothers and sisters (Serie som mamma brukar titta på, så har väll sett något avsnitt med henne)
[x] Sex and the City (ÄLSKAR DEN!)
[ ] Navy CIS
[x] Lost (Som jag väntat på nya avsnitt av denna serie har jag aldrig någonsin väntat..)
[ ] My name is Earl (Har sett det någon gång. Vet inte om det är något för mig men syster verkar gilla det så kanske ska ge det en chans nån gång..))
[x] Ugly Betty (För mig jag började följa det på Kanal5 förr men en serie jag tänkt se på riktigt)
[x] Smallville (Började se men slutade av någon anledning, måste ta upp det igen. James Marsters är ju med!)
[x] Southpark (Hahaha!)
[ ] Stargate Atlantis (Nee, tyvärr..)
[ ] The 4400 (Har länge tänkt se det, har till och med införskaffat den första säsongen på dvd)
[ ] The Office (Borde se!)
[x] Two and a half men (Roligt ibland.. Något avsnitt)
[ ] Spin City (Kanske i framtiden? Michael J. Fox är väll med?)
[ ] Cold Case (Näeee.)
[x] Criminal Minds (Har en kompis som älskar det, så man har ju fått sett det några gånger)
[x] Baywatch (Blev mycket Baywatch på yngre dar..)
[x] Lilla huset på prärien (Ännu en sådan serie jag mycket på när jag var yngre)
[ ] Dallas (Sett något avsnitt och har funderat på att se de men jag vet inte..)
[ ] Shark (Vet inte ens vad det är)
[x] Tredje klotet från solen (Ännu en serie jag brukar titta på med mor min)
[ ] Law and order (det har jag nog inte sett)
[x] Våra bästa år (denna såpa följde jag i många år ska ni veta. Var ganska så kär i Shawn-D hähä)
[x] Våra värsta år (åhh, det är så dåligt! Kanske aldrig sett fem hela avsnitt pga detta)
[x] Sabrina Tonårshäxan (Älskade det när jag var yngre!)
[x] Malcolm - Ett geni i familjen (Sett några avsnitt, gillar det)
[x] Alla älskar Raymond (Massor med gånger på Tv3)
[x] Ghost Whisperer (Massor med gånger på teven. Skulel vilja se det från början)
[x] 8 simple rules (Borde ha sett mer än fem avsnitt..)
[x] Svensson Svensson (Underbar svensk serie!)
[x] Lizzie McGuire (Älskade det när jag var yngre. Särskilt filmen)
[ ] Sunset Beach (Näe, det har jag nog aldrig sett.. Såpa va?)
[ ] Magnum (En av Monicas tidiga boyfriends Richard spelar huvudrollen där..)
[ ] VIP (Vet inte vad det är..)
[ ] Stacked (Vet inte vad det är..)
[x] Myggan (Älskar ju Filip och Fredrik så atte)
[ ] Vita huset (Borde ha sett!)
[ ] Advokaterna (Har bläddrat förbi det någon gång på teven.. Om jag inte minns fel så är det någon sorts spinoff på Ally McBeal?)
[x] Ally McBeal (underbar serie!)
[ ] Las Vegas (Sett något avsnitt..)
[x] Xena (oh yeah!) 35
[ ] Entourage (Ska se snaaart)
[ ] Cityakuten (Har nog sett något avsnitt. Minns att mamma följde den noga när den gick på Tv3 när jag yngre. Köpte en ERmugg till henen när jag var i NYC)
[x] Will & Grace (Har inte sett mycket, men mer än fem avsnitt borde jag ha sett)
[x] Beverly Hills (Bästa serien jag visste när jag var yngre..)
[x] Sjunde himlen (Inte sett allt, men ganska mycket. Kommer ihåg att det var jättetråkigt på slutet)
[ ] Dharma & Greg (Har nog bara sett någon scen här och där)
[x] Fresh Prince in Bel Air (Det gillar jag, särskilt när jag var yngre)
[ ] Skilda Världar (Var den svenska såpa jag inte följde, vill dock se på grund av en viss Albin Flinkas..)
[x] Nanny (älskade det när jag var yngre)
[x] Tre Kronor (Det följde jag noga när det sändes)
[ ] L-word (Alltid tänkt att jag ska se)
[x] Vita Lögner (Följdes noga när det sändes)
[x] Andra Avenyn (Tittade på det i början.. Funderar på att se om det nån dag)
[x] Rederiet (Har tittat en del på)
[x] Hem till gården (Mammas favorit, så sett det ganska många gånger med henne)
[x] How I met your mother (Har kommit till säsong 2)
[x] That 70's Show (Underbara serie!)
[x] Alias (Började, men kom inte så långt om jag minns rätt)
[ ] Seinfield (Sett något scen här och där, men tror inte det är något för mig)
[x] Glamour (Tror det var den såpa jag började följa från början men snabbt slutade..)
[x] Huset fullt (Är dökär i Jesse!)
[ ] Hjälp (Vet inte vad det är.. Tydligen något svenskt?)
[ ] Mitt liv som död (Om det är vad jag tror det är så vill jag se!)
[ ] The Shield (Hört om det men tror inte jag sett något alls från det)
[ ] Close to home (Samma som ovan)
Fick 50. SÅ JAG ÄR INGEN NÖRD! Dock har jag ju sett massor av serier som inte var med här..
 
0-10 Scout
11-30 Normal
31-54 Soffpotatis
55-69 Nörd  
70-86 Inget liv

Inga kommentarer: