lördag 25 augusti 2012

Privileged.

Har haft mig ett litet tvseriemaraton och tittat igenom serien Privileged. Detta gick rätt fort då serien bara innehåller 1 säsong med 18 avsnitt. Behövde en ny serie att titta på och hittade denna på en hårddisk så det fick bli den. Visade sig att det var Lucy Hales serie innan hon blev Aria i Pretty Little Liars. Det var spännande att se henne i något annorlunda roll. Tänkte rätt ofta på hur hennes karaktär Rose i denna serie hade klarat av the A-team. Nog inte lika bra som Aria och Rose hade nog varit en värdelös lögnare.

Långt ifrån en av mina favoritserier och den gjorde mig lite uttråkad ibland men den hade ändå sina stunder. En helt okej serie.





















Privileged är serien om Megan som efter många år flyttar tillbaka till sina hemtrakter där hon fått nytt arbete som går ut på att hon ska hjälpa de två rika high school tjejerna Rose och Sage med skolan så de kan komma in på det college de vill gå på.
 
Favoritkaraktär: De flesta karaktärer i denna serie hade roliga sidor men samtidigt väldigt jobbiga sidor. Men jag väljer nog Rose. Hon är roligast! Älskade när hon fick sjunga, fiint!

Favoritavsnitt: Jag vet inte riktigt. De flesta var ganska lika lagomt bra. All About Insecuriries kanske.. Gillade förresten att alla avsnitts namn börjar med All About.

Favoritpar: Rose och Zack var väldigt söta. Båda två lite ehh speciella.

Favoritvänskap: Gillade Megan och Charlies vänskap. De var gulliga tillsammans och fint att de hållt ihop så länge. Det var tråkigt när flyttade till San Diego för college. Trodde det skulle sluta med de två tillsammans efter som han hade känslor för henne.

Övrigt: Väldigt många face i denna serie jag kände igen utöver Lucy Hale. Det tycker jag alltid är roligt att se.

Slutet: Synd att serien inte blev upplockad för en andra säsong. Det hade den behövt. Nu fick den ett dåligt slut där många saker var ouppklarad. Även om de gick ifrån det här med att Megan var där för att hjälpa de in på college hade varit fint att veta om de lyckades. Eller vem Megan slutade med? Charlie eller Will?

1 kommentar:

Bea - Seriesnack.blogg.se sa...

SV: Ja, exakt. Man undrar vart han tagit vägen. Det känns som att jag glömt bort nåt. Som att han flyttat eller nåt. Aria pratar inte ens om honom.