lördag 6 oktober 2012

Once Upon a Time. Säsong 1.

Det har tagit mig ett bra tag och förlorade min medtittare på vägen men för någon dag sedan såg jag äntligen klart den första säsongen av Once Upon a Time. Tycker dock inte den är så mycket att hänga i granen. Alldeles för seg och förvirrande. Säsong 2 har börjat nu med och visade dennes första avsnitt denna vecka. Ska bli lite intressant att se magic is coming men kan inte säga att jag är jättepepp. Men ska i alla fall fortsätta se.
Favoritkaraktär: Älskade Emma Caulfield som den blinda häxan i avsnitt 109. Hon var det bästa i hela säsongen! Hon var ju dock inte med så mycket tyvärr. De dumma ungarna mördade henne till och med. Sen älskade jag också Sheriff Graham men honom dödade ju de också. Sorgligaste som hände i säsongen. Som jag saknade honom efter. Fint att han fick vara med i en tillbaka blick i ett avsnitt i alla fall. Men gjorde så jag saknade honom ännu mera! Var de tvungen att döda min favorit.. Sen Lost har jag älskat Emilie de Ravin, så var riktigt roligt att se henne som Belle också. Belle blev en favorit så är glad att hon fick vara med lite mer än bara i sitt avsnitt.

Favoritavsnitt: Tycker de flesta avsnitt inte varit mer än okej men så kom det helt plötsligt ett riktigt bra avsnitt som jag gillar mycket, avsnitt 112 Skin Deep. Älskar Belle och Rumplestiltskin (som jag annars tycker är riktigt dryg) tills han blev ett as och behandlade henne så dåligt. Men det var ett riktigt fint avsnitt. Blev riktigt ledsen när de sa att Belle dött.

Favoritpar: Jag shippade Emma och Graham, men det kommer jag ju aldrig att få.. Belle och Rumplestiltskin var också fina så länge det varade, men deras återförening i sista avsnittet gjordes lite konstig. Rumplestiltskin verkade lixom inte jätteglad att hon var där, men han kanske var så överraskad bara..

Favoritvänskap: Emma och Mary Margaret hade riktigt fin vänskap. Kanske blir så när man egentligen är dotter och mamma.. Älskade att de flyttade ihop och blev roomies.

Övrigt: Jag undrar så hur Henry kommer in i bilden? Han är ju inte med i sagan? Varför fick the evil queen för sig att adoptera ett barn? Hur fick Mary Margaret tag på den där sagoboken som hon gav Henry? Vem har skrivit den? Varför finns det en sagobok som berättar om the curse? Hur kan the mad hatters dotter vara så ung? Det har ju gått över 20 år..

Nästa säsong: Hoppas på mycket Belle! Och att Emma får vårdnaden över Henry (det var riktigt fint när hon räddade honom). Även om jag tycker synd om Regina. Hon må vara ond men älska sitt barn det gör hon. Dock är hon så jobbig i allt annat..

2 kommentarer:

Anonym sa...

Synd att du inte gillar Once. Jag älskar den. Men jag tänkte svara på någon fråga här.. Henry har ju inget med sagorna att göra för att Emma kom där ifrån innan the curse fick tag på henne. Och med boken så är det ju någon som vill berätta om hela sagovärlden så att någon till slut skulle tro? Har jag fel om jag säger att det var August som skrev den? Och ingen från sagovärlden åldras, därför är fortfarande den tjejen så liten. Det går ju inte ihop för Henry måste ju ha reagerat när han började skolan om ingen åldrades och alla fortfarande gick i samma klass etc. Men det är sånt man får leva med. ;) Hoppas du tycker bättre om den nu i säsong 2. Annars finns det ju 50 andra serier att titta på. ;) Ha det så bra!

Hänna sa...

Tack för svaren! Klarnat en del nu. Tror också det kan vara August som skrivit boken. Det borde vara honom! Både är han författare och så minns han ju vad som hänt. Haha, ja det är ju lite konstigt med Henry och skolan om ingen åldras.. Hoppas också jag gillar säsong 2 mer.