söndag 23 september 2012

Sons of Anarchy. Säsong 2.

Inatt så jag klart den andra säsongen av den briljanta serien Sons of Anarchy. Jag tycker helt klart att du ska ge serien en chans! Riktigt, riktigt bra! Nu har även den femte säsongen börjat sändas så kommer skönt nog ha nya avsnitt att se ganska länge framöver.
Mina tankar om Sons of Anarchys första säsong går att läsa här för den som vill det.

Favoritkaraktär: Helt klart fortfarande Jax! Fin man det dära! Men gillar Opie mer och mer hela tiden också.

Favoritavsnitt: Har nog ingen riktig favorit även i denna säsong. Avsnitten går ihop så mycket och det är grundstorien som gör det så bra. Men sista avsnittet var riktigt spännande.

Favoritpar: Älskar Jax och Tara ännu mera denna säsongen. Älskar att hon blivit hans old lady. Och att hon på grund av dte mycket blivit en hel del tuffare och SoAaktig. Även Gemma och Clay var fina denna säsongen. Som när Gemma berättade om det hon varit med om och det fanns inget annat för Clay än att hämnas och att detta som hänt absolut inte gjorde att han inte ville ha sin old lady nå mer.
 
Favoritvänskap: Jax och Opie var det ju i säsong 1 men de har ju haft det lite rough denna säsong (med allt detta med Donna) men mot slutet verkade det lösa sig och det var så fina igen. Annars har jag verkilegn gillar Tara och Gemmas vänskap denna säsong. Fint att Tara var en av de som visste om Gemmas hemlighet och hjälpte henne med det.
Övrigt: Slutet!!!!GAAAAH! Abel :((((( De måste få tillbaka Abel i nästa säsong. Och vad hände med the prospect? Han dog väll inte? Vill inte det! Älskar ju hans karaktär. Och han som just skulle slippa vara the prospect och få göra allt skitjobb. Hur ska det gå för Gemma? Vad ska hon göra nu? Vill inte ha henne i fängelse eller på rymmen. Hon ska ju vara hemma med Clay, Jax och Abel. Hon vet inte ens om detta som hänt med Abel, gaaah. Ehh ja, jag får lite annorlunda synsätt på saker och ting när jag tittar på SoA. Klart jag håller på mina favosar även fast de egentligen är väldigt dumma och olagliga mer ofta än sällan. Säsong 3 here I come!

1 kommentar:

[Anna] sa...

Den är så bra den här serien!!! :) Det är jobbigt att vänta på nytt avsnitt hela tiden, bättre när man har en hel säsong att plöja! :)