söndag 9 september 2012

Sons of Anarchy. Säsong 1.

Så glad jag är för att jag började se denna serien. Den är riktigt riktigt bra! Köpte även denna säsong på dvd så där på chans och det var en väldigt bra chansning av mig måste jag säga. Bra serie! Jax alltså åhåhååhåhåhå, mycket vad som gör serien så bra som den är. OCH jag har tre säsonger till att se och den femte kommer den 12 september.



















Sons of Anarchy är den suveräna serien om ett gäng en del kriminella människor i motorcykelklubben The Sons of Anarchy Motorcycle Club Redwood Original (Samcro, som jag undrade vad det stod för, men googla påt och fick mitt efterlängtade svar tillslut) och deras en del händelsefyllda vardag.

Favoritkaraktär: Jax! <3 Är ganska så jättemycket kär i honom. Ahhh! Helt underbar är han. Se bara bilden ovan! Han har lixom ett så stort hjärta och vill ta hand om alla och så samtidigt som han är riktigt cool och hård. Dessutom snygg. FIN MAN! Och när han blir pappa, så ännu mer fiiiin han blir då.

Favoritavsnitt: Har nog inget favorit avsnitt. Storien i hela säsongen var lixom helt underbar och beroendeframkallande och den lixom hörde ihop hela tiden.

Favoritpar: Tror det får bli Jax och Tara. Så fina tillsammans fast så olika. Så mycket historia tillsammans också enda från deras high schooltid. Dock är ju mamman till Jax bebis in the picture också.. Gillar också Gemma och Clay tillsammans. Deras karaktärer är dock stundvis ganska hemska men de passar lixom riktigt bra tillsammans och verkar hålla ihop vad som än händer.
 
Favoritvänskap: Jax och Opie. Riktigt fina tillsammans och hade hela tiden varandras backs. Dessutom har de varit vänner sen de var små och extra fint att lixom fortfarande håller ihop.

Övrigt: Älskar att Jax blev pappa till lila Abel. Älskar också the prospect (som spelas av en OCbekantning..) Fyy vad det var sorgligt när Donna dog. Som jag grät då. Vill inte :( Stackars barnen. Och Opie. Tycker till och med lite synd om Tig som sköt henne. VARFÖR LYSSNADE NI INTE PÅ JAX FÖR? Längtar tills jag får se fortsättningen och skönt nog äger min lillebror de två nästa på dvd.

Inga kommentarer: